قابل توجه فارغ التحصیلانی که تقاضای ارسال مدرک تحصیلی خود، از طریق اداره پست را دارند.

ورود به پرتال دانشجویی- منوی مالی- پرداخت الکترونیک- واریز مبلغ 200000هزار ریال به درخواست های آموزشی- سپس ورود مجدد به منوی درخواست های آموزشی- ثبت و انتخاب گزینه درخواست جدید- ثبت درخواست ارسال مدرک از طریق اداره پست

تذکر:

فارغ التحصیلان آقا، حتما می بایست جهت دریافت و یا ارسال مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت و کپی برابر با اصل آن را، و یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر با درج شماره معافیت همان مقطع در نامه، را ارائه نمایند.

در ضمن آدرس مبنا برای ارسال مدرک تحصیلی دقیقا آدرسی ملاک عمل قرار می گیرد که دانشجو در قسمت درخواستها ثبت نموده است و در صورت بروز هر گونه مشکلی، مسئولیت متوجه شخص دانشجو خواهد بود.

كليه امور آموزشي دانشجويان در حوزه فعاليت اين اداره قرار گرفته و عمدتاً در قالب دو حوزه «پذيرش و ثبت نام» و «امور فارغ التحصيلان» و هم‌چنین «سایر فعالیت‌ها» به شرح زیر انجام می‌گیرد:

اداره پذیرش و ثبت نام:

  • •    ثبت نام از دانشجویان جدید الورود ایرانی و غیرایرانی در مقاطع تحصیلی مختلف (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) 
    •    صدور کارت دانشجویی 
    •    انجام امور جاری دانشجویان (انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف تک درس، مرخصی، گواهی اشتغال به تحصیل، ثبت نمرات، درخواست معافیت  تحصیلی، درخواست تأییدیه تحصیلی مقاطع قبلی، صدور احکام آموزشی، تسویه حساب، ارسال مدارک دانشجویان انتقالی و ...)
    •    تهیه و تدوین مقررات آموزشی برای پیشنهاد به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی برای تصویب در شورای آموزشی دانشگاه
    •    نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌های آموزشی در دانشگاه
    •    ایجاد هماهنگی میان دانشکده‌ها و سایر واحدهای تابعه دانشگاه در مورد فعالیت‌های آموزشی
    •    نظارت بر انجام امور آموزشی ثبت شده در سیستم صدف
    •    تشکیل جلسات شورای بررسی موارد خاص دانشگاه و کمیته منتخب شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی برای رسیدگی به مشکلات آموزشی دانشجویان دانشگاه. 
    •    ارائه ریزنمرات فارسی و لاتین برای متقاضیان و در صورت لزوم محاسبه هزینه آموزش رایگان 
    •    نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی در دانشکده‌ها و واحدهای تابعه
    •    رسیدگی به درخواست‌های مهمان و انتقال دانشجویان سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه نیشابور و بالعکس
    •    انجام امور مالی مربوط به شهریه دانشجویان دوره‌های نوبت دوم و اتباع خارجی

اداره امور دانش آموختگان:

  • •    بایگانی پرونده کلیه دانش آموختگان
    •    بروزرسانی و ثبت اطلاعات سجلی و تحصیلی دانش آموختگان قدیم و جدید
    •    صدور نامه های مختلف جهت دانش آموختگان از جمله گواهی معدل,نظام وظیفه,گواهی رتبه,گواهی ابتدا و انتهای تحصیل و ...
    •    صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات و یا دانشنامه پایان تحصیلات دانش آموختگان
    •    صدور تائیدیه تحصیلی جهت کلیه دانش آموختگان به منظور ادامه تحصیل و یا استخدام 
    •    صدور انواع ریز نمرات شامل ریز نمرات فارسی و لاتین(رسمی و غیر رسمی)جهت کلیه مقاطع تحصیلی
    •    صدور گواهی لاتین جهت کلیه مقاطع تحصیلی
    •    بررسی و تائید مدارک فراغت از تحصیل در سامانه تائید مدارک وزارت علوم تحقیقات و فناوری
    •    مهر و موم نمودن مدارک فراغت از تحصیل جهت ارسال به خارج از کشور
    •    لغو تعهد آموزش رایگان دانش آموختگان از طریق نامه عدم کاریابی,دریافت هزینه آموزش رایگان و یا گواهی اشتغال به کار
     

سایر فعالیت‌ها:

  • •    تعریف مجدد و بهینه‌سازی فرایندهای آموزشی جاری در دانشگاه 
    •    همکاری با سازمان سنجش در امر برگزاری آزمون‌های مختلف آن سازمان
    •    انجام امور مربوط به برگزاری مصاحبه داوطلبان معرفی شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون دکتری (Ph.D )
    •    ارایه مشاوره آموزشی به دانشجویان 
    •    ارایه مشاوره انتخاب رشته تحصیلی برای داوطلبان آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور

 

 

دانشجویانی که به هر دلیلی در بازه زمانی مشخص شده در تقویم آموزشی دانشگاه انتخاب واحد خود را انجام ندهند، می بایست با پرداخت جریمه 100 هزار تومانی نسبت به انجام مراحل انتخاب واحد ویژه اقدام نمایند. آخرین مهلت برای انجام انتخاب واحد ویژه برای کلیه دانشجویان نهایتا یک هفته پس از تاریخ حذف و اضافه می باشد و پس از آن عواقب ناشی از این مسئله متوجه خود دانشجو بوده و دانشجو می بایست نسبت به گرفتن مرخصی تحصیلی در آن ترم اقدام نماید.

  • دانشجو با کدکاربری و رمز عبوری که در اختیار دارد وارد پرتال دانشجویی خود شود و از قسمت مالی (از پرتال دانشجویی- منوی مالی- انتخاب گزینه پرداخت الکترونیکی- انتخاب مورد پرداخت الکترونیکی و الزاما از منوی کشویی باز شده حتما گزینه درخواستهای آموزشی انتخاب شود- سپس وارد کردن مبلغ 100هزارتومان- و ادامه تا پرداخت مبلغ و در پایان حتما گزینه تکمیل فرآیند زده شود)
  • سپس مجددا از پرتال دانشجویی خود(قسمت منوی آموزشی- درخواست های آموزشی-انتخاب گزینه درخواست جدید- انتخاب گزینه درخواست انتخاب واحد خارج از مهلت مقرر را انتخاب و ثبت می نماید)
  • دانلود فایل انتخاب واحد ویژه از سایت دانشگاه- منوی معاونت آموزشی و پژوهشی- منوی تحصیلات تکمیلی- بخش فرم ها- تکمیل فرم مربوطه و تحویل آن به واحد تحصیلات تکمیلی تا انتخاب واحد در سیستم آموزش ثبت شود.
  • به اطلاع می رساند ثبت و انجام انتخاب واحد ویژه تنها و فقط پس از انجام مراحل فوق الذکر امکان پذیر است و دانشجو می بایست در انتها فرم انتخاب واحد ویژه خود را به واحد تحصیلات تکمیلی حتما تحویل دهد تا واحد تحصیلات تکمیلی انتخاب واحد دانشجو را انجام دهد.

#تذکر_مهم: در هنگام ثبت درخواست انتخاب واحد ویژه(انتخاب واحد خارج از بازه)،  درج کد دروس مربوطه، نام کامل دروس و نام اساتید دروس   # الزامی  است. همچنین دانشجو پس از ثبت درخواست انتخاب واحد ویژه، می بایست پیگیری لازم را از طریق حوزه تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام دهد، تا در خصوص ثبت و انجام انتخاب واحد مد نظر در سیستم و سامانه اطمینان حاصل نماید. به اطلاع می رساند در صورت عدم انجام انتخاب واحد در ابتدای هر ترم تحصیلی برای دانشجو عدم مراجعه ثبت گردیده و عدم مراجعه به معنای انصراف از تحصیل تلقی گردیده و اداره آموزش نسبت به صدور حکم انصراف از تحصیل برای دانشجو اقدام می نماید.

 

قابل توجه کلیه دانشجویان روزانه و شبانه اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد. در صورت عدم انجام انتخاب واحد در ابتدای هر ترم و در بازه زمانی مشخص شده در تقویم آموزشی برای انجام انتخاب واحد، پرتال انتخاب واحد برای دانشجو بسته شده و دانشجو می بایست با پرداخت 100هزار تومان جریمه مراحل انتخاب واحد ویژه را انجام دهد.

آخرین مهلت برای انجام انتخاب واحد ویژه نیز برای کلیه دانشجویان نهایتا #فقط #یک_هفته_پس_از_تاریخ_حذف_و_اضافه می باشد و پس از آن پرتال دانشجو بسته شده و به حالت راکد در خواهد آمد، و برای دانشجو در سامانه آموزشی عدم مراجعه و انصراف از تحصیل ثبت می گردد و عواقب ناشی از این مسئله متوجه خود دانشجو خواهد بود و در نهایت برای دانشجو حکم انصرف از تحصیل صادر می گردد.

در صورتی که دانشجو پس از تاریخ مقرر مراجعه نماید، مجبور خواهد بود، نسبت به انجام مراحل مرخصی تحصیلی با احتساب در سنوات تحصیلی برای آن ترم اقدام نماید.

 

 

 

تقويم آموزشي نيمسال دوم سال تحصيلي 1400-1399دانشگاه نيشابور